Information

Besøg os på facebook og vi vil meget gerne have jer som venner!!

Se også vores nye side: mobilsalg.com

Adresseændring

Den hurtigste og sikreste måde at melde adresseændring på er, at bruge det menupunkt der hedder "kontakt os" her på hjemmesiden. Du kan enten sende en e-mail eller bruge de indrammede felter. Husk at skrive den gamle og den nye adresse samt telefonnummer i bemærknings­feltet.

Du kan også vælge at melde adresseændring til Minitel A/S enten ved telefonisk henvendelse til 26 96 70 00 eller ved at sende et af postvæsenets adresseændringspostkort til:

Minitel A/S

Fristrup Kærvej 68

9440 Aabybro

APN for dataforbindelse til Telia

www.internet.mtelia.dk

Apps til iPhone og Android:

Følg mobilforbruget med et app på din smartphone. Findes til iPhone og Android (foreløbigt kun til privatkunder - men er på vej til erhvervskunder) og kan hentes her.

Betalingsservice

Tilmelding til betalingsservice kan foregå i banken enten din fysiske bank eller via din PC-bank.

Ved tilmelding skal du bruge:

Ved betaling til Minitel A/S:

PBS nummer 04740300

Debitor grp. 00001

og dit kundenummer.

Nederst på siden med blanketter er der en direkte tilmelding til PBS, men du kan også finde en her.

Dækning

Minitel A/S bruger TT´s antenne net (sammenlægningen af Telia`s og Telenor`s antenner) dækningskort Telia: Se her.

Flatrate

Hos Minitel A/S betyder det at man kan frit bruge f.eks. samtale op til den grænse som er aftalt i abonnementet.

Forbrugskontrol tilmelding

Forbrugskontrol er en ekstraservice der kan tilbydes i forbindelse med et eksisterende abonnement. Der er mulighed for at bestille forbrugskontrol i forbindelse med oprettelse af et abonnement. Det er gratis at have denne service.

Forbrugskontrol virkemåde

Når du ønsker ændringer i forbrugskontrol kontaktes Minitel.

Du får en SMS når du er ca. 40,- kr. fra grænsen og igen når abonnementet spærres. Du kan altid få en status på dit forbrug ved at sende en SMS med teksten Forbrug til 667.

Når den beløbsgrænse, der bliver lagt ind, er nået, bliver din telefon spærret for udgående trafik. Du kan så ikke længere ringe ud eller benytte tjenesterne DATA, FAX, GPRS, MMS, SMS eller WAP. Har du et abonnement med fri SMS betyder det også at du ikke længere kan sende SMS beskeder. Spærringen ophæves automatisk ved overgangen til en ny måned.

Vær opmærksom på, at grænsen gælder alene forbrug, så abonnement og eventuelle gebyrer er ikke indeholdt.

Indenlandsk telefoni opdateres indenfor 24 timer. Opkald til og fra udlandet vil normalt være registreret indenfor 7 døgn - i ekstreme tilfælde op til 31 døgn. Disse forsinkelser kan betyde at den maksimale grænse kan blive overskredet. Selv om grænsen bliver overskredet, er det brugeren der hæfter for disse overskridelser.

Forbrugsgrænse kan sættes på 50,- kr. eller et antal gange 50,- kr. Der er ved opstart af abonnement indlagt en forbrugsgrænse på 500,- kr. 

Ændring af forbrugsgrænse kan foretages døgnet rundt ved henvendelse til 26 96 70 00

Spørgsmål besvares ved henvendelse til Minitel A/S på nummer 26 96 70 00.

Forretningsbetingelser

Hos Minitel kalder vi dem "Standardbetingelser" og du finder dem her.

"Fup" opkald fra udlandet

Vi kan ikke spærre for, at der ringes til dig fra udlandet. Det er først når der ringes tilbage til udlandet at nogle har oplevet at de er blevet faktureret for ganske høje beløb. Det kan forhindres ved at vi spærrer mobilen for opkald til udlandet. Kontakt os enten for at høre yderligere - eller for at få det gjort.

GPRS og WAP

Ved opsætning af WAP på din telefon skal du bruge den service der ligger på Telia hjemmeside for erhverv. Her kan du få sendt opsætningen i en sms. Vær opmærksom på at brug af GPRS i udlandet kan være meget dyr. Der benyttes GPRS når mobilens vejfindersystem anvendes. En separat enhed der udelukkende anvender GPS systemet anbefales.

IMEI nummer

På de fleste mobiler kan man se IMEI nr. ved at indtaste (uden anførselstegn): "*#06#"

​Kontrakten med Minitel A/S:

Bindingsperioden for kontrakten er normalt 12 måneder for mobilabonnementer og der er 1 måneds opsigelse. Juridisk set bliver det så 12 + 1 måneds, altså 13 måneder i alt. Efter 12 måneder er der kun 1 måneds udporteringstid. Som kunde ved Minitel er erhvervskunde ved Telia og følger de af Telia udformede bestemmelser.


Vi søger hele tiden at få de billigste priser og gør vores for at vore kunder får glæde af dem.

Spærring af nummer​

Mistet telefonen og dermed SIM-kortet?

Ring omgående til os på 26 96 70 00 så vi kan få spærret kortet og undgå misbrug

MMS-opsætning:

Normalt kan man sætte mobilen op til at modtage MMS ved at sende en MMS til sit eget mobilnummer. I andre tilfælde kræves der en speciel opsætning. De fleste findes her

Mobiltelefon

Mobiltelefoner kan bestilles her på hjemmesiden ved benyttelse af blanketten kontraktforlængelse.

Priser og telefoner kan findes under mobiltelefoner på mobilsalg.com. Kontakt os først for at høre om hvilke rabatter vi kan give.

Netværk - nordens bedste!!

Vores leverandør, TT-net, har vist at de er Nordens bedste netværk. Det bliver nu endnu bedre fordi Telia og Telenor i efteråret 2021 går i gang med 5G netværk. Det betyder så at 3G netværket forsvinder, frekvenserne skal bruges i forbindelse med opgradering til 5G.

Nummerflytning

Nummerflytning kan altid ske fra med 1 måneds varsel.  Er du bundet af kontrakt, kan du komme til en anden udbyder, men du skal betale den resterende del af kontraktperioden. Har du fået rabat på din Telefon over f.eks. 36 mdr. så opkræves ligeledes for den givne rabat. Kontraktudløb fremgår af din månedlige faktura. 

Har du udleveret et nummer fra et firma skal der foreligge et underskrevet nummerporteringsskema med firmaets stempel underskrift og godkendelse af at nummer tages med ud af firmaet eller foreningen.

En straksportering vil medføre en betaling af resten af bindingsperioden og tilbagebetaling af mobiltilskud.

Regning

Vi forsøger hele tiden at gøre vores faktura mere forståelig for vores brugere. Har du spørgsmål til din regning så ring til 26 96 70 00, vi sidder klar til at svare på dine spørgsmål. Har du spørgsmål eller forslag til forbedring af faktura kan du også sende en e-mail til: salg@minitel.dk , hvis du foretrækker et skriftligt svar.

SIM-kort

Man kan skifte SIM kort med Selvbetjening men det koster 100,- plus 100,- hvortil kommer moms. Det billigste er at kontakte os, for så koster det kun 100,- plus moms.

SMS Central

Nummeret på vores SMS Central er 2818 7000. Når du køber mobil hos os er det sat rigtigt op, men hvis du er flyttet over fra en anden udbyder har du deres SMS central på din mobil og skal derfor skifte til vores.

Telefonsvarer

Hvis du ikke besvarer et opkald bliver dette stillet videre til din telefonsvarer, som vi allerede har sat til for dig når du får din mobiltelefon. Ligeledes er nummeret til din telefonsvarer allerede kodet ind for dig. Hvis du ønsker at indtale en personlig besked på telefonsvareren ringer du blot til den på 2818 4000 fra din mobil. Første gang du ringer op bliver du hjulpet igennem at skulle vælge en 4-difret adgangskode og en personlig hilsen.

Hvis man har brug for at telefonsvareren tager opkald i f.eks faste perioder hver dag sender man blot en e-mail til os på info@minitel.dk eller ringer til på 26 96 70 00.

Opkald kan også viderestilles direkte fra mobilen. Hvis du ikke lige kan huske hvordan, kan man ofte finde hjælp her

Det koster at ringe til telefonsvareren for at aflytte dine beskeder, men prisen afhænger af dit abonnement. Opkald takseres pr påbegyndt minut.

Åbnings- og telefontider:

Minitel A/S holder normalt åbent hverdage fra 08-17, men har du brug for at vi holder åbent på senere tidspunkter er det blot at aftale tid på 26 96 70 00. Dette telefonnummer er bemandet døgnet rundt.

Bestil​

Har du spørgsmål eller andet?
​Ring gerne til os på tlf.
26 96 70 00

Værd at vide inden du vælger

DK ABONNEMENT

Med et DK abonnement​, kan du ubegrænset ringe, sende SMS og MMS  til andre danske numre, helt uden at betale ekstra. Det betinger kun at du selv er i Danmark. Bevæger du dig udover Danmarks grænser, vil du ikke kunne bruge dit nummer før du igen er på et DK-netværk. Der kan ringes fra Danmark til udland, men det takseres.

​DK abonnementet virker KUN i Danmark!

EU ABONNEMENT

Med et EU abonnement​, kan du ringe, sende SMS og MMS ubegrænset til andre lokale numre i 43 lande, uden at betale ekstra. Ligesom du også kan bruge af din mobildata, som var du stadig i Danmark. 

De 43 lande er:

  • Belgien, Bulgarien,
  • Cypern (inkl. græsk del, ekskl. tyrkisk del),
  • Estland, Finland,
  • Frankrig (Fransk Guyana, Guadeloupe, Martinique, Reunion),
  • Færøerne, Grækenland, Holland, Island, Irland, Italien, Kroatien, Letland, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Malta, Norge, Polen,
  • Portugal (inkl. Azorerne og Madeira)
  • Rumænien, San Marino, Slovakiet, Slovenien,
  • Spanien (Ceuta, De Kanariske Øer, Melilla),
  • Schweiz, Storbritannien (inkl. Gibraltar, ekskl. Guernsey, Isle of Man og Jersey),
  • Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig.

Bemærk: Du skal selv være udenfor Danmark for at du kan ringe gratis i EU. Der skal tilsluttes et abonnement hvis du vil ringe gratis fra Danmark til EU. ​

EU+ ABONNEMENT

​Med et EU+ abonnement, kan du det samme som med et almindeligt EU abonnement, men i endnu flere lande. 

virksomhed​

Minitel A/S

CVR: 28098391

adresse

Fristrupkærvej 68

9440 AABYBRO

Kontakt os

Telefon: 26 96 70 00

E-mail: salg@minitel.dk