Information

Besøg os på facebook og vi vil meget gerne have jer som venner!!

Minitel telefonbog

Se også vores nye side: mobilsalg.com

Adresseændring

Den hurtigste og sikreste måde at melde adresseændring på er, at bruge det menupunkt der hedder "kontakt os" her på hjemmesiden. Du kan enten sende en e-mail eller bruge de indrammede felter. Husk at skrive den gamle og den nye adresse samt telefonnummer i bemærknings­feltet.

Du kan også vælge at melde adresseændring til Minitel A/S enten ved telefonisk henvendelse til 26 96 70 00 eller ved at sende et af postvæsenets adresseændringspostkort til:

Minitel A/S

Fristrup Kærvej 68

9440 Aabybro

APN for dataforbindelse til Telia

www.internet.mtelia.dk

Apps til iPhone og Android:

Følg mobilforbruget med et app på din smartphone. Findes til iPhone og Android (foreløbigt kun til privatkunder - men er på vej til erhvervskunder) og kan hentes her.

Betalingsservice

Tilmelding til betalingsservice kan foregå i banken enten din fysiske bank eller via din PC-bank.

Ved tilmelding skal du bruge:

Ved betaling til Minitel A/S:

PBS nummer 04740300

Debitor grp. 00001

og dit kundenummer.

Nederst på siden med blanketter er der en direkte tilmelding til PBS, men du kan også finde en her.

Dækning

Minitel A/S bruger TT´s antenne net (sammenlægningen af Telia`s og Telenor`s antenner) dækningskort Telia: Se her.

Flatrate

Hos Minitel A/S betyder det at man kan frit bruge f.eks. samtale op til den grænse som er aftalt i abonnementet.

Forbrugskontrol tilmelding

Forbrugskontrol er en ekstraservice der kan tilbydes i forbindelse med et eksisterende abonnement. Der er mulighed for at bestille forbrugskontrol i forbindelse med oprettelse af et abonnement. Det er gratis at have denne service.

Forbrugskontrol virkemåde

Når du ønsker ændringer i forbrugskontrol kontaktes Minitel.

Du får en SMS når du er ca. 40,- kr. fra grænsen og igen når abonnementet spærres. Du kan altid få en status på dit forbrug ved at sende en SMS med teksten Forbrug til 667.

Når den beløbsgrænse, der bliver lagt ind, er nået, bliver din telefon spærret for udgående trafik. Du kan så ikke længere ringe ud eller benytte tjenesterne DATA, FAX, GPRS, MMS, SMS eller WAP. Har du et abonnement med fri SMS betyder det også at du ikke længere kan sende SMS beskeder. Spærringen ophæves automatisk ved overgangen til en ny måned.

Vær opmærksom på, at grænsen gælder alene forbrug, så abonnement og eventuelle gebyrer er ikke indeholdt.

Indenlandsk telefoni opdateres indenfor 24 timer. Opkald til og fra udlandet vil normalt være registreret indenfor 7 døgn - i ekstreme tilfælde op til 31 døgn. Disse forsinkelser kan betyde at den maksimale grænse kan blive overskredet. Selv om grænsen bliver overskredet, er det brugeren der hæfter for disse overskridelser.

Der er ved opstart af abonnement indlagt en forbrugsgrænse på 5000,- kr.

Ændring af forbrugsgrænse kan foretages døgnet rundt ved henvendelse til 26 96 70 00.

Spørgsmål besvares ved henvendelse til Minitel A/S på nummer 26 96 70 00.

Forretningsbetingelser

Hos Minitel kalder vi dem "Standardbetingelser" og du finder dem her.

Forsikring

Minitel kan også drage omsorg for at du får forsikret din nye mobil. Ved afbetalingsordninger er det et krav fra vores side at mobilen er forsikret. Se vores forsikringsbetingelser her.

"Fup" opkald fra udlandet

Vi kan ikke fohindre at der ringes til dig fra udlandet men det i sig selv koster ikke dig noget. Det er først når der ringes tilbage til udlandet at nogle har oplevet at de er blevet faktureret for ganske høje beløb. Det kan forhindres ved at vi spærrer mobilen for opkald til udlandet. Kontakt os enten for at høre yderligere - eller for at få det gjort.

GPRS og WAP

Ved opsætning af WAP på din telefon skal du bruge den service der ligger på Telia hjemmeside for erhverv. Her kan du få sendt opsætningen i en sms. Vær opmærksom på at brug af GPRS i udlandet kan være meget dyr. Der benyttes GPRS når mobilens vejfindersystem anvendes. En separat enhed der udelukkende anvender GPS systemet anbefales.

IMEI nummer

På de fleste mobiler kan man se IMEI nr ved at indtaste (uden anførselstegn): "*#06#"

​Kontrakten med Minitel A/S:

Bindingsperioden for kontrakten er normalt 24 måneder for mobilabonnementer og man har 3 måneders opsigelse. Juridisk set bliver det så 24 + 3 måneder, altså 27 måneder i alt at man er forpligtet. Medmindre man sørger for at forlænge kontrakten senest inden udløbet af den 21. måned hvorved man sikrer sig altid at få de billigste forhold omkring kontrakten.


Vi søger hele tiden at få de billigste priser og gør vores for at vore kunder får glæde af dem. Men omkring bindingsperiodens slutning er det vigtigt at vore kunder siger til os i god tid (altså inden udløbet af det 21.måned) om du ønsker at fortsætte hos os. Således at du som kunde sparer penge!!

Lokalnummer:

Vi har sørget for at alle kunder i Minitel A(S har et lokalnummer (3-7 cifre) og man kan derfor ringe direkte til en anden kunde hos Minitel A/S med dette korte lokalnummer. Dog kan man ikke anvende følgende til lokalnumre: 112 – 911 – 999. Kontakt os på info@minitel.dk eller på telefon26 96 70 00 og hør nærmere. Lokalnumre kan kun anvendes i Danmark. Hvis du har afkrydset feltet "synlig på nettet" ved tilmelding kan dit lokalnummer findes i telefonbogen. Søgefunktionen til telefonbogen findes i venstre side på alle undersider.

Mistet telefonen og dermed SIM-kortet?

Ring omgående til os på 26 96 70 00 så vi kan få spærret kortet og undgå misbrug

MMS-opsætning:

Normalt kan man sætte mobilen op til at modtage MMS ved at sende en MMS til sit eget mobilnummer. I andre tilfælde kræves der en speciel opsætning. De fleste findes her

Mobiltelefon

Mobiltelefoner kan bestilles her på hjemmesiden ved benyttelse af blanketten kontraktforlængelse.

Priser og telefoner kan findes under mobiltelefoner på mobilsalg.com. Kontakt os først for at høre om hvilke rabatter vi kan give dig.

Oplåsning af mobiltelefon ved nærmeste minitel forhandler. Husk at bindingsperioden skal være overstået ellers kan oplåsning koste et beløb. Endelig kan du sende en mail til Minitel A/S med oplysning om telefon type og IMEI nummer så mailer vi koden tilbage til dig.

Netværk - Danmarks bedste!!

Vores leverandør, Telia, havde allerede gennem tester vist at have det bedste netværk. Det bliver nu endnu bedre fordi Telia og Telenor i efteråret 2012 går i gang med at lægge deres to netværk sammen for at skabe Danmarks bedste netværk - TT Netværket. Faktisk er de allerede i gang med at give hinanden adgang til eksisterende master, og der bygges nye, fælles 2G- og 3G-master for at øge dækningen.

Nummerflytning

Nummerflytning kan ske fra 3 mdr inden kontraktudløb. Kontraktudløb fremgår af den månedlige faktura. Nummerflytning skal underskrives og stemples af Minitel. Nummerflytning bedes derfor startet i god tid inden kontraktudløb.

Mobilnumre der er udlejet fra Minitel kan ikke flyttes til andet selskab. Det gælder følgende nummerserier:

Numre i 261212xx

26342900 - 26342999

26888xxx

27105100 - 27105199

27777800 - 27777999

Alle øvrige numre kan udporteres fra Minitel. Det vil kunne gøres med en varsel på 3 måneder i forbindelse med udløb af kontrakt.

En straksportering vil medføre et gebyr oveni betaling af rest af bindingsperiode og tilbagebetaling af mobiltilskud.

Regning

Vi forsøger hele tiden at gøre vores faktura mere forståelig for vores brugere. Har du spørgsmål til din regning så ring til 26 96 70 00, vi sidder klar til at svare på dine spørgsmål. Har du spørgsmål eller forslag til forbedring af faktura kan du også sende en e-mail til: info@minitel.dk hvis du foretrækker skriftlige svar.

SIM-kort

Man kan skifte SIM kort med Selvbetjening men det koster 100,- plus 100,- hvortil kommer moms. Det billigste er at kontakte os, for så koster det kun 100,- plus moms.

SMS Central

Nummeret på vores SMS Central er 2818 7000. Når du køber mobil hos os er det sat rigtigt op, men hvis du er flyttet over fra en anden udbyder har du deres SMS central på din mobil og skal derfor skifte til vores.

Telefonsvarer

Hvis du ikke besvarer et opkald bliver dette stillet videre til din telefonsvarer, som vi allerede har sat til for dig når du får din mobiltelefon. Ligeledes er nummeret til din telefonsvarer allerede kodet ind for dig. Hvis du ønsker at indtale en personlig besked på telefonsvareren ringer du blot til den på 2818 4000 fra din mobil. Første gang du ringer op bliver du hjulpet igennem at skulle vælge en 4-difret adgangskode og en personlig hilsen.

Hvis man har brug for at telefonsvareren tager opkald i f.eks faste perioder hver dag sender man blot en e-mail til os på info@minitel.dk eller ringer til på 26 96 70 00.

Opkald kan også viderestilles direkte fra mobilen. Hvis du ikke lige kan huske hvordan, kan man ofte finde hjælp her

Det koster at ringe til telefonsvareren for at aflytte dine beskeder, men prisen afhænger af dit abonnement. Opkald takseres pr påbegyndt minut.

Åbnings- og telefontider:

Minitel A/S holder normalt åbent hverdage fra 08-17, men har du brug for at vi holder åbent på senere tidspunkter er det blot at aftale tid på 26 96 70 00. Dette telefonnummer er bemandet døgnet rundt.

Bestil​

Har du spørgsmål eller andet?
​Ring gerne til os på tlf.
26 96 70 00

Værd at vide inden du vælger

DK ABONNEMENT

Med et DK abonnement​, kan du ubegrænset ringe, sende SMS og MMS  til andre danske numre, helt uden at betale ekstra. Det betinger kun at du selv er i Danmark. Bevæger du dig udover Danmarks grænser, vil du ikke kunne bruge dit nummer før du igen er på et DK-netværk.

​DK abonnementet virker KUN i Danmark!

EU ABONNEMENT

Med et EU abonnement​, kan du ringe, sende SMS og MMS ubegrænset til andre lokale numre i 43 lande, uden at betale ekstra. Ligesom du også kan bruge af din mobildata, som var du stadig i Danmark.

De 43 lande er:

  • Belgien, Bulgarien,
  • Cypern (inkl. græsk del, ekskl. tyrkisk del),
  • Estland, Finland,
  • Frankrig (Fransk Guyana, Guadeloupe, Martinique, Reunion),
  • Færøerne, Grækenland, Holland, Island, Irland, Italien, Kroatien, Letland, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Malta, Norge, Polen,
  • Portugal (inkl. Azorerne og Madeira)
  • Rumænien, San Marino, Slovakiet, Slovenien,
  • Spanien (Ceuta, De Kanariske Øer, Melilla),
  • Schweiz, Storbritannien (inkl. Gibraltar, ekskl. Guernsey, Isle of Man og Jersey),
  • Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig.

Bemærk: Du skal selv være i samme land, som nummeret du ringer til, tilhører. Det vil sige du skal være i Spanien, for at det er gratis at ringe til et spansk nummer.​

EU+ ABONNEMENT

​Med et EU+ abonnement, kan du det samme som med et almindeligt EU abonnement, men i endnu flere lande. ​

virksomhed​

Minitel A/S

CVR: 28098391

adresse

Fristrupkærvej 68

9440 AABYBRO

Kontakt os

Telefon: 26 96 70 00

E-mail: salg@minitel.dk